یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

ايران و کره جنوبي در زمينه IT با يکديگر همکاري مي کنند

كره و ايران

شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ايران با اشاره به بسترهاي به وجود آمده براي همکاري ايران و کره جنوبي در زمينه گسترش ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: ايران از تجربيات جمهوري کره جنوبي براي توسعه باند پهن استفاده خواهد کرد.

وايمکس نيوز - به گزارش خبرنگار ما رييس کميسيون ارتباطات و فناوري اطلاعات کره جنوبي و مدير عامل آژانس امنيت اين کشور در راستاي توسعه همکاري هاي دوجانبه در بخش خدمات ارتباطي با وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات کشورمان ديدار کردند.
در اين مراسم رضا تقي پور با بيان همگرايي خدمات ارتباطي ايران و کره جنوبي به استراتژي ايران در روابط بين الملل و نگاه به شرق اشاره کرد و بر اهميت همکاري با کره جنوبي به دليل جايگاه ويژه اين کشور تاکيد کرد.
وي با بيان اينکه ايران مايل است با بهره گيري اقتصادي و فناوري اطلاعات و ارتباطات در جهت منافع دو کشور فعالانه مشارکت کند، به حجم روابط فعلي ايران و کره که مي تواند زمينه ساز روابط تجاري دو کشور در بحث فناوري اطلاعات و ارتباطات باشد اشاره کرد و گفت: اين همکاري رو به توسعه و گسترش خواهد بود.
تقي پور با اشاره به مزيت هاي ژئواستراتژيک و بهره مندي از منابع انساني متخصص ايران، از جايگاه ممتاز و مستحکم کشورمان در علم و فناوري پيشرفته خبر داد و افزود: ايران روز به روز در اين زمينه پرافتخارتر حاضر خواهد شد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه ظرفيت هاي ICT ايران و پتانسيل هاي مکمل آن در کره جنوبي از جمله فراهم بودن زمينه سرمايه گذاري گسترده در اين بخش است، ادامه داد: بستري به وجود آمده که مي تواند با همگرايي خدمات ارتباطي دو کشور شتاب بيشتري به خود گيرد.
وي گفت: علاوه بر ظرفيت دو جانبه جايگاه کره در دنيا و آسه آن و نيز نقش ايران در منطقه و اتحاديهAPT، همکاري دو کشور مي تواند به عنوان عاملي تعيين کننده و پل ارتباطي شرق و غرب، خاورميانه، خاور دور و قفقاز باشد.
تقي پور اظهار اميدواري کرد که به زودي شاهد ارتقا و گسترش همکاري هاي دو جانبه بين دو ملت ايران و کره جنوبي باشيم.

مرکز توسعه فرهنگي و فناوري اطلاعات ايران و کره جنوبي تشکيل مي شود

در اين ديدار مديرعامل آژانس امنيت کره جنوبي از راه اندازي مرکز توسعه فرهنگي و ICT ايران و کره جنوبي خبرداد و با اشاره به فعاليت کره در زمينه باند پهن در مورد همکاري با ايران براي توسعه اين بخش گفت: هم اکنون توسعه باند پهن به عنوان توسعه هر کشوري تلقي مي شود.
وي با اشاره به سياست هاي کره جنوبي که از سال 1980 تمرکز خود را در توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات قرار داد، گفت: اين استراتژي باعث توسعه اقتصاد ديجيتالي در کره جنوبي شد.
وي با بيان اينکه بخش خصوصي در ايران توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات را دنبال مي کند، بر گسترش اين امر تاکيد کرد و ادامه داد: همکاري ايران و کره در توسعه ICT باعث حرکت اين بخش از شرق به غرب خواهد شد.
مدير عامل آژانس امنيت کره جنوبي با اشاره به روابط 50 ساله ايران و کره از نظر فرهنگي و اقتصادي تاکيد کرد: با راه اندازي مرکز توسعه فرهنگي و فناوري اطلاعات ايران و کره شاهد رشد فرهنگ و ارتباطات و نيز بهبود روابط بين دو کشور خواهيم بود.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو